تغییر کاربری خودرو Change the vehicle's usage

کاربری خودروها سبک و سنگین و مسافربری

تغییر کاربری خودرو Change the vehicle's usage

کاربری خودروها سبک و سنگین و مسافربری

تغییر کاربری خودروها در صنعت، تجارت، حمل و نقل و جابجایی مسافر و انواع VIP ها از اهمیت بسزایی برخوردار است بگونه‌ای که هر روزه با شکل و ظاهری جدید جلوه می‌کنند و به راحتی در معرض دید همگان هستند.
ما در این وبلاگ قصد داریم تا قسمتی کوچک از این اقیانوس بی‌پایان را به نمایش درآوریم تا مخاطبین بتواند آشناییت نسبی با این صنعت پیدا کنند و به دانش خود هر چند اندک اضافه نمایند .

با تشکر . حمید قاسمی

در این تصاویر شما طریقه دیگری را برای تجهیز نمودن اتاق کابین بیمار را در خودرو بنز MB140 با تغییر کاربری آمبولانس مشاهده می‌کنید.


براساس قاعده اول تغییر کاربری دمونتاژ خودرو تا سطح شروع اعمال زیر‌کاری، استحکام بخشی، برای نصب وسایل و تجهیزات پزشکی و یا امدادی اقدام می‌کنیم. همانطور که مشاهده می کنید صندلی‌های کابین عقب خودرو برداشته شده، شیشه سمت بیمار باز شده و جای آن با ورق آهن و نصب نگهدارنده‌های تقویتی پوشیده شده و محل استقرار باطری در اتاق عقب کنده شده و آماده برای نصب ورق کف می باشد، که در این یک مدل خودرو قرار است با ورق آهن کف آن زیرسازی شود.

 



در این یک مدل خودرو قرار است به صورت ویژه خودرو تجهیز و آماده شود که بتوانند کلاس بالای C یعنی گرید B را از اداره استاندارد دریافت کنند شرایط ویژه‌تری را برای خودرو در نظر بگیرند مانند ایجاد کف یکپارچه که به همین منظور با استفاده از مواد اپکسی (زبر) استفاده خواهد شد، مشاهده می‌شود رزین چسبی قبل از پاشش پودر اپکسی بر روی ورق کف آغشته شده است به گونه‌ای که خلل و فُرج در کناره‌ها نیز آغشته شده است تا راه نفوذ آب در شستوی کف در آینده بسته شود.

پودر سبز رنگ اپوکسی پاشیده شده و رزین پوششی که استحکام بخش اپوکسی می‌باشد انجام شده است و بعد از گذشت طول زمان دوره خشک شدن خودرو آماده انجام عملیات پوشش دیواره‌های پشت کابین و دیوراه جدا کننده کابین بیمار از کابین راننده و نیز نصب سازه (استراکچر کابینت)، کابینت تجهیزات اتاق بیمار می‌باشد.


همانطورکه مشاهده می‌نمائید تمامی تجهیزات در محل‌های خود مستقر و با بندهای نگهدارنده و پایه‌های قفل کننده ثابت شده‌اند.

 

 

 

همانطور که قبلاً بیان شد برای دریافت گریدهای بالاتر از اداره استاندارد ویژگی‌هایی باید بر روی خودرو ایجاد نمائیم تا آماده دریافت مجوزهای لازم شود مانند پیاده سازی سیستسم شارژ باطری‌ها (یکی دیگر از آیتم‌های استاندارد سازی وجود باطری دوم برای قسمت کابین یا همان اتاق بیمار می‌باشد که برای این خودرو نیز تعبیه و جا سازی شده است) علاوه بر قابلیت و امکان شارژ باطری‌ها از سیستم دینام خودرو در حرکت ماشین می‌باشد به جهت جلوگیری تخلیه شارژ باطری‌ها در هنگام خواب یا پارک ماشین می‌باید توسط برق که در درون ایستگاه‌های استقرار آمبولانس‌ها نیز پریز برق تعبیه شده، شارژ مدام باطری‌ها تضمین شود و تحت هیچ شرایطی نبایستی شارژ باطری‌ها خالی شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۱۲
hamid ghasemi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی