نوسازی امبولانس مزدا ۱۶۰۰ ( مرحله ی اول)
ما برای نوسازی ، بازسازی یا تغییر کاربری خودرو باید چه مراحلی را طی کنیم؟
در صنعت برای تولید محصول جدید باید چهار مرحله اصلی طی شود:
۱- مرحله ساخت (و تکمیل ساخت)
۲- مرحله پیش مونتاژ
۳- مرحله مونتاژ
۴- مرحله تکمیلی یا مونتاژ نهایی
و در هر مرحله کنترل کیفیت نیز نقش اساس دارد
ولی برای تغییر کاربری یا بازسازی نوسازی در کاربری خودروها در مرحله اول دمونتاژ صورت میگیرد بگونهای که باید خودرو تا سطح و اندازهای دمونتاژ شود تا بتوانیم با نصب اجزاء و قطعات، استحکام سازی، زیرسازی و دیگر عملیات مشابه که انجام میشود و پس از مراحل مونتاژ کاری و نصب تجهیزات و اجزاء مربوط به نوع کاربری به محصول نهایی برسیم.
برای مثال برای بازسازی و نو سازی یک خودرو آمبولانس مستهلک و فرسوده عملیات زیر را انجام میدهیم ، یک خودرو آمبولانس با ماشین مزدا ۱۶۰۰ مستهلک را در این قسمت اورده ایم و مرحله به مرحله باهم پیش برویم
همانطور که می بینید در مرحله ی اول اجزاء و قطعاتی از خودرو برداشته میشود و تمام این موارد باید طبق استاندارد پیش رود
برای مثال ما نباید داخل آمبولانس به اصطلاح روشنایی یا پنجره ای به بیرون داشته باشیم مگر محلی که بهیار انجا می نشیند . سیستم سرمایش و گرمایش در کابین بیمار را بایستی نصب شود و از سیستم سرمایش و یا گرمایش ماشین استفاده گردد و یا سیستمی مجزا طراحی و نصب و پیاده سازی نمود و تهویه هوا به وسیله هواکشهای سقفی و پنجره ای کوچک به صورت ایزوله که کمترین ارتباط با آلودگی خارج از آمبولانس وجود داشته باشدب ه همین خاطر شیشه ها برداشته می شود
این خودرو به دلیل اینکه به صورت کامل عایق نشده ، آب به کف کابین رسیده و باعث زنگ زدگی شده است. این بار باید به گونه ای عایق شود که از زنگ زدگی دوباره جلو گیری شود تا طول عمر خودرو بالا برود
در این خودرو برای عایق دیواره ها از یونولیت استفاده شده که این کار امروزه در صنعت آمبولانس سازی کار غیر استانداری است و دلیل آن هم این است که اگر در خودرو آتش سوزی اتفاق بیافتد این عایق باعث افزایش آتش سوزی می شود
به همین دلیل یونولیت ها هم از دیوارها برداشته میشود تا عایق جدید جایگزین شود
در ادامه مراحل: ساخت و مونتاژ را مشاهده خواهید نمود"