تغییر کاربری خودرو Change the vehicle's usage

کاربری خودروها سبک و سنگین و مسافربری

تغییر کاربری خودرو Change the vehicle's usage

کاربری خودروها سبک و سنگین و مسافربری

تغییر کاربری خودروها در صنعت، تجارت، حمل و نقل و جابجایی مسافر و انواع VIP ها از اهمیت بسزایی برخوردار است بگونه‌ای که هر روزه با شکل و ظاهری جدید جلوه می‌کنند و به راحتی در معرض دید همگان هستند.
ما در این وبلاگ قصد داریم تا قسمتی کوچک از این اقیانوس بی‌پایان را به نمایش درآوریم تا مخاطبین بتواند آشناییت نسبی با این صنعت پیدا کنند و به دانش خود هر چند اندک اضافه نمایند .

با تشکر . حمید قاسمی

- ساخت سازه : سازه اصلی یا استراکچر با انواع پروفیل‌ها، تسمه‌ها، نبشی‌‌ها، ناودانی‌ها و قطعات برای نصب یک سری پایه‌ها و دیگر اجزاء کابین آتش نشانی با اتصالات دائمی که همانا جوشکاری اساسی ترین آن است انجام می شود

- سند بلاست کاری : بعد از اینکه ساخت سازه به اتمام رسید، جهت چربی زدائی و گندزدائی و پاک سازی ضایعات چسبدیه بر روی سطح سازه، استراکچر به محل سند بلاست منتقل می شود و در آنجا سازه علاوه بر پاکسازی و تمیزی از موارد ذکر شده باعت زبری خواستی برای روی سطوح سازه می‌شود که باعث نشستن ضدزنگ بطور کامل بر روی سطوح نیز می‌شود و استحکام دو چندانی برای رنگ می‌شود و نگهداری ورق بروی سطوح سازه خواهد شد، چرا که ورق‌ها نصب شده بر روی سطوح با چسب‌های سیکا فلکس با درجه (گرید) و نوع مخصوص (نوعی از چسب‌های آکورایم با استحکام و چسبندگی فوق العاده زیاد می‌باشد) که بایستی برای یک زمان طولانی (حدود 20 سال) دوام بیاورد مخصوصاً بر روی قسمت‌های عمودی سازه که علاوه بر وزن صفحه فلزی (آلومینیومی) در حرکت خودرو با تکان‌های زیاد و یا ضرباتی که در دست‌اندازه و چاله‌ها به سازه وارد می‌شود باید مقاومت نماید و تمامی اینها بر روی قسمت رنگ شده سازه انجام می‌شود و در اینجاست که اهمیت رنگ‌کاری و نوع و جنس رنگ مشخص می‌ شود که باید تحمل مواردی که بیان شد را داشته باشد و نباید از سطح فلزی سازه جدا شود و همین بس که زیرسازی و رنگ آستر و با خاصیت ضدزنگ‌زدگی با مرحله سند بلاست و تینرشوئی سطوح سازه چه نقش مهمی در مراحل بعدی و مونتاژی و نصب تجهیزات ایفا می کنند.

 

- رنگ کاری : اگر دقت شود تمامی سطوح رویی و ظاهری کابیت آتش نشانی به رنگ قرمز می‌باشد و تمامی اجزاء، قطعات، صفحات و غیره قابل رویت باید به رنگ قرمز در بیاوریم. رنگ کاری قطعات و صفحات آلومینیومی بر خلاف ظاهرش همچین کار سازده‌ای به نظر نمی‌رسد چرا که مراحل خاصی را باید برای رنگ‌کاری داشته باشیم. مانند : 1- پاک سازی و تمیزی کاری سطحی که باید رنگ شود 2- زبر کردن سطح برای نشستن کامل رنگ آستر و ایجاد استحکام و مقاومت خاص با سمباده کاری 3- زدن یک نوع رزین خاص به نام آلوداین که واسطه برای چشبیدن رنگ (رنگ آستر به سطح سازه) بین سطح و رنگ آستر می‌باشد و اگر این مرحله انجام نشود رنگ بر روی آلومینیوم بر خلاف آهن، نمی نشیند 4- پخت رنگ در  محل گرم‌خانه یا همان اتاق گرم برای نوع رنگ کورهای و اگر رنگ هوا خشک بود بودن استفاده از گرم‌خانه به مدت طولانی تا خشک شدن تا جان رنگ (به مدت حداقل 5 ساعت) در شرایط کارگاهی 5- بعد از خشک شدن رنگ آستر شستشوی با تینر 6- سپس رنگ کاری 7- و در مرحله آخر پخت رنگ در همان گرم خانه

- موم کاری : موم‌کاری داخل پروفیل‌ها از محل‌هایی که قبلاً بر روی پروفیل مشخص شده و سوراخکاری شده بود به وسیله دستگاه پمپ موم زنی برای جلوگیری از پوسیدگی داخلی پروفیل‌ها انجام می‌شود و بعد از آن با پین‌های پلاستیکی پوشانده می‌شود تا موم‌ها به بیرون راه پیدا نکنند و سطح کار ار کثیف نکند. مشخص کردن سوراخ‌ها برای موم‌زنی بگونه‌ای انجام می‌شود که نباید مزاحم نصب ورق‌ها باشد و یا دیگر وسایلی که بعداً نصب خواهند شد.

- چسباندن ورق‌ها : چسباندن ورق‌ها بر روی سطوح سازه در چند مرحله و بصورت خلاصه بیان می کنم 1- سطح سازه رنگ شده را مجدداً با سمباده زبر می‌کنیم 2- بعد شستشوی با تینر (کلینر) 3- بعد زدن رزین (پرایمر) واسطه چسب و سطح رنگ شده 4- صبر کردن به مدت یک ساعت تا خشک شدن رزین 5- زدن چسب بر روی سطح سازه و محل نصب ورق 6- چسبانده ورق بر روی محل چسب خورده 7- مهار ورق چسبانده شده با پیش‌دستی‌های نجاری و برای سطوح عمودی به قراردادن یک تیکه چوب یا تیکه سطح صاف از هر جنسی در زیر محلی که ورق قرار می‌گیرد که مهار آن با پیش دستی انجام می‌شود.

- نصب شاسی کمکی (شاسی دوم) بر روی خودرو نیسان : در قاعده کلی هیچ سازه‌ای نباید مستقیماً بر روی شاسی اصلی نصب یا متصل شوند به همین خاطر شاسی مجزائی که انواع و اقسام پایه‌ها و استحکامات برای سوار شدن سازه یا همان استراکچر و دیگر اجزاء مربوط به سیستم آتش نشانی هستند را  بر وری این شاسی پیاده سازی، نصب و مونتاژ می‌کنند.

- نصب ورق‌های ضخیم آجدار آلومینیومی بر روی شاسی دوم که تقویت نیز شده است.

- نصب سازه یا استراکچر بر روی شاسی تقویت شده (شاسی دوم) و مهار آن با پیچ و مهره‌های متناسب

- نصب مخزن آب در داخل استراکچر و استحکام آن با پیچ و مهره‌های متناسب

- نصب پمپ آب با پیچ و مهره‌های متناسب و نصب اتصالات پمپ به مخزن و بالعکس

- مراحل مونتاژکاری و تکمیلی و نهایی : 1- نصب و چسباندن بقیه ورق‌ها و پایه‌ها و استندها برای نصب تجهیزات اعم از پایه‌های انواع فلنچ‌ها، تفنگی آبپاش، لوله‌ها و شیلنگ‌ها آب، کسپول‌های آتش خاموش کن، تبر، کابل بر، اره، نردبان، کله قندی‌های پلاستیکی برای ایجاد محدودیت تردد و هدایت خودروها و موتورها از کنار محل استقرار خودرو آتش نشانی و دیگر وسایل و تجهیزات امدادی و اطفای حریق. 2- سیم کشی و برق‌کاری بر روی سازه و ارتباط آن با سیستم برق خودرو 3- نصب رول شاترها (پنجره کرکره‌ای) ودرب‌ها و سکو‌ها و پله کان‌ها
در کل انجام کار و عملیات مذور در بالا امکان جابجایی و تغییر تقدم و تاخر دارند.

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۳۱
hamid ghasemi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی